مهم ترین تجهیزات ساخت ویدیو تبلیغاتی

مهم‌ترین تجهیزات مورد نیاز برای ساخت ویدیو تبلیغاتی در هر پروژه‌ای با یکدیگر متفاوت است. اما تجهیزاتی که به صورت مشترک برای ساخت انواع محتواهای ویدیویی لازم است عبارتنداز: دوربین حرفه‌ای برای ضبط تصاویر باکیفیت، میکروفون برای ضبط صداها و تجهیزات نورپردازی مناسب مانند نورپردازها یا نورافکت‌ها. علاوه‌بر این داشتن تجهیزات تصویربرداری هوایی مانند کوآدکوپتر هم در بعضی از پروژه‌ها الزامی است.

 

تجهیزات مهم برای تصویربرداری ویدیو تبلیغاتی


تجهیزات و ابزارهای مختلفی برای ساخت ویدیوهای تبلیغاتی مورد استفاده قرار می‌گیرند. در قسمت پایین لیستی از مهم‌ترین وسایل فیلم‌برداری را مشاهده می‌کنید که داشتن آن‌ها برای ساخت هر نوع ویدیوی حرفه‌ای، ضروری است:

 

دوربین فیلم‌برداری

 دوربین فیلم‌برداری حرفه‌ای مهم‌ترین مورد این لیست است. منظور از دوربین‌های حرفه‌ای، مدل‌هایی مانند DSLR یا Mirrorless است که قابلیت ضبط ویدیو با کیفیت HD یا 4K را دارند. البته از هر مدل دوربین دیگری نیز برای این منظور می‌توان استفاده کرد؛ به شرطی که قابلیت‌های یک دوربین حرفه‌ای را داشته باد.  به طور کلی  تعریف ما از دوربین‌های فیلم‌برداری باکیفیت، دستگاه‌هایی است که ویژگی‌های زیر را داشته باشند:

✔ کیفیت تصویر: دوربین‌های حرفه‌ای معمولا دارای حسگر بزرگی هستند که به بالا رفتن کیفیت تصویر کمک می‌کند. این دوربین‌ها کیفیت تصویر 4K و حتی بالاتر از آن را دارند.

✔ نرخ فریم: نرخ فریم یعنی تعداد فریم‌هایی که یک دوربین در ثانیه می‌تواند ثبت کند. دوربین‌های حرفه‌ای معمولا قابلیت ضبط ویدیو با نرخ فریم بالا را دارند؛ به همین دلیل می‌توان به کمک آن‌ها تصاویر اسلوموشن (حرکات آهسته) را هم ثبت کرد.

✔ کنترل دستی: دوربین‌های حرفه‌ای اغلب دارای تنظیمات دستی مختلفی مثل: تغییر دیافراگم، سرعت شاتر، حساسیت ISO و تعادل رنگی هستند. این قابلیت‌ها به شما اجازه می‌دهند بر روی تنظیمات دوربین کنترل کامل داشته باشید و در صورت نیاز آن‌ها تغییر دهید. 

 

 

✔ پشتیبانی از لنز‌های قابل تعویض: در دوربین‌های حرفه‌ای می‌توان از لنزهای مختلفی مثل وایدآنگل و تله‌فتوگرافی استفاده کرد. این قابلیت باعث می‌شود محصول نهایی کیفیت ایده‌آلی داشته باشد زیرا در این حالت، هر تصویر با استفاده از لنز مناسب خود ثبت شده است.

✔ کنترل صدا: دوربین‌های حرفه‌ای معمولا یک ورودی برای میکروفون دارند که قابلیت اتصال میکروفون خارجی به آن‌ها را فراهم می‌کند. همین موضوع باعث می‌شود صداها با بالاترین کیفیت و وضوح کامل ضبط شوند.

 

 

دستگاه تصویربرداری هوایی:

همانطور که در ابتدای این صفحه اشاره کردیم بعضی از پروژه‌های فیلم‌برداری به تجهیزات تصویربرداری هوایی یا هلی‌شات نیاز دارند. این دستگاه‌ها شامل اجزای مختلفی هستند که در قسمت پایین، هر کدام را به صورت مختصر توضیح داده‌ایم:

✔ دستگاه Drone: برای تصویربرداری هوایی از دستگاه‌های Drone استفاده می‌شود که به وسیله آن می‌توانید ارتفاع‌ها و زوایای مختلف را پوشش دهید. این دستگاه قادر است از فضاهای وسیع به صورت واید تصویربرداری کند. 

✔ جیمبال (Gimbal): جیمبال سیستمی است که بر روی دستگاه نصب می‌شود و با کاهش لرزش‌ها و تکان‌های ناخواسته در حین حرکت دستگاه، تصاویر ثابت و باکیفیتی را ثبت می‌کند.

✔ کنترل‌کننده پرواز (Flight Controller): برای کنترل دقیق و حرفه‌ای پرواز و تنظیم حرکات و موقعیت آن، از کنترل‌کننده پرواز استفاده می‌شود.

✔ مانیتورینگ ویژه: استفاده از مانیتورینگ ویژه که نمایشگری بزرگ است و تصاویر را به طور زنده نشان می‌دهد بسیار مهم است. سیستم مانیتورینگ کمک می‌کند تا تصاویر را در زمان فیلمبرداری مشاهده کرده و ایرادات آن را در لحظه برطرف کنید.  

 

 

تجهیزات نورپردازی

 نورپردازی یا lighting یکی از عوامل بسیار مهم در تولید ویدیوهای تبلیغاتی است. با استفاده از نورپردازی مناسب، می‌توانید مشکلات موجود در محیط فیلم‌برداری، فراز و فرود تصویر، جزئیات و فرم هر صحنه را تا حد زیادی برطرف کنید. نورهای مهم درپروسه نورپردازی پروژه‌های ویدیویی عبارتنداز:

✔ نور اصلی (Key Light): نور اصلی یا Key Light، اصلی‌ترین منبع نوری است که بر سوژه یا شخص در صحنه تمرکز دارد. این نور می‌تواند از منابع مختلفی مانند دوربین‌ها، نورهای LED، نورهای سوفیت یا نورهای هالوژن تامین شود. هدف نوراصلی ایجاد تعادل در جزئیات و رنگ‌های صحنه است. 

✔ نور پراکنده (Fill Light): نور پراکنده یا Fill Light، نوری است که برای از بین بردن سایه‌های تولید شده توسط نور اصلی استفاده می‌شود. این نور معمولا به صورت جانبی یا از جلو و با شدت کمتری نسبت به نور اصلی قرار داده می‌شود. هدف اصلی نور پراکنده ایجاد تعادل نوری، در صحنه است.

✔ نور زمینه (Backlight): نور زمینه یا Backlight، نوری است که از پشت سوژه تابیده می‌شود. این نور می‌تواند سوژه و پس‌زمینه را از یکدیگر جدا کند.

✔ نور تزیینی (Accent Light): نور تزیینی یا Accent Light، نوری است که برای برجسته کردن جزئیات خاص در ویدیو استفاده می‌شود. این نور می‌تواند بر روی عناصر مهم یا اجزای تزیینی صحنه تمرکز کند و آنها را برجسته سازد. مثلا می‌توان در تیزرهای تبلیغاتی با استفاده از این نور، لوگوی محصول یا جزئیات مهم دیگر را واضح‌تر نشان داد.

 

 

تجهیزات صدابرداری

3- صدای ضبط شده توسط میکروفون، تاثیر زیادی در کیفیت خروجی کار دارد. بنابراین می‌توان گفت میکروفون هم یکی از مهم‌ترین تجهیزات ساخت ویدیو است. در قسمت پایین با انواع میکروفون‌های مناسب برای ساخت فیلم تبلیغاتی آشنا می‌شوید:

✔ میکروفون داینامیک (Dynamic Microphone): این نوع میکروفون برای ضبط صداهای قدرتمند و با فشار صوتی بالا مناسب است. میکروفون‌های داینامیک مقاومت بالا و بازدهی خوبی دارند و برای ضبط مکالمه، موسیقی، و صداهای محیطی مورد استفاده قرار می‌گیرند. میکروفون‌های داینامیکی در محیط‌های صوتی پرسروصدا هم کاربرد زیادی دارند.

میکروفون الکترواستاتیک (Condenser Microphone): میکروفون‌های کاندنسر برای ضبط صداهای دقیق و جزئی، مناسب هستند. این میکروفون از یک کپسول الکترواستاتیک برای تبدیل امواج صوتی به سیگنال الکتریکی استفاده می‌کند. میکروفون‌های کاندنسر دارای حساسیت بالا و پاسخ فرکانسی وسیعی هستند و برای ضبط صداهایی مثل مکالمه، خوانندگی و صدای سازها مناسب‌اند.

 

 

میکروفون لاوالیه (Lavalier Microphone): این نوع میکروفون، کوچک و قابل حمل است و به طور معمول به لباس یا کراوات آویزان می‌شود. میکروفون لاوالیه برای ضبط صدای افرادی که در حال حرکت هستند مثل مجریان برنامه هواشناسی مناسب است. 

میکروفون گانتری (Shotgun Microphone): میکروفون‌های گانتری برای ضبط صداها با برد فوکوس بلند مناسب هستند. آنها از یک الگوی قطبی تنگ استفاده کرده و موجب تقویت صداهای موجود می‌شوند. میکروفون‌های گانتری بر روی دوربین نصب می‌شوند و به خوبی صداهای سوژه‌هایی را که در فاصله نسبتا دور قرار دارند، ضبط می‌کنند.

میکروفون همراه (Handheld Microphone): میکروفون‌های همراه برای استفاده در صحنه‌هایی که نیاز به حرکت و جابجایی دارد، مناسب هستند. آنها دارای میکروفن و قسمت دسته‌بندی شده هستند که به صورت دستی نگه داشته می‌شوند. میکروفون‌های همراه معمولاً برای مصاحبه‌ها، گفتگوهای عمومی، و استفاده در فضاهای عمومی مناسب هستند.

میکروفون وایرلس (Wireless Microphone): میکروفون‌های بی‌سیم به کمک فناوری وای‌فای این امکان را می‌دهند که از راه دور به دوربین یا سیستم ضبط صدا متصل شوید. این میکروفون‌ها قابلیت ضبط صدا از فاصله‌های دورتر یا محیط‌های شلوغ‌تر را دارند.

اگر قصد ساخت تیزر تبلیغاتی را دارید ...

تولید ویدیو تبلیغاتی علاوه‌بر تجهیزات حرفه‌ای نیاز به مهارت و تجربه دارد. در واقع استفاده از تجهیزات حرفه‌ای به شرطی منجر به تولید یک محصول ایده‌آل می‌شود که سازندگان آن اثر تخصص و مهارت لازم برای این کار را داشته باشند.  در این صورت  با ساخت تیز تبلیغاتی می‌توانید مخاطبان بیشتری را با برندتان آشنا کنید و محصول یا خدماتتان را راحت‌تر بفروشید. اگر قصد تولید هر نوع ویدیوی تبلیغاتی برای کسب‌وکار خود را  دارید می‌توانید با ما در استودیو تبلیغاتی انعکاس تماس بگیرید.

 

 

بیشتر بخوانید

ویدیو مارکتینگ چیست و چگونه باعث افزایش فروش می شود ؟
ویدیو مارکتینگ چیست و چگونه باعث افزایش فروش می شود ؟

ویدیو مارکتینگ یا بازاریابی ویدیویی یکی از فرایندهای پر سود برای افزایش مخاطب است که با استفاده از ویدیو‌های تبلیغاتی انجام می‌شود. ساخت ویدیوهای تبلیغاتی برای هر کسب‌وکاری مفید است به شرطی که نکات مربوط به آن به خوبی رعایت شود.

3 مورد از مهم ترین تفاوت های استاپ موشن و موشن گرافیک
3 مورد از مهم ترین تفاوت های استاپ موشن و موشن گرافیک

موشن گرافیک حرکت دادن تصاویر گرافیکی، وکتور و نقاشی بوده در حالی که استاپ موشن یکی از تکنیک‌های ساخت انیمیشن است. این دو روش تفاوت‌های زیادی با هم دارند که شامل تفات در محتوا، ساختار فنی و مخاطب هدف است.

استاپ موشن چیست ؟ 3 مورد از کاربردی ترین انواع استاپ موشن
استاپ موشن چیست ؟ 3 مورد از کاربردی ترین انواع استاپ موشن

استاپ موشن یکی از روش‌های ساخت انیمیشن است که با استفاده از عکاسی پی‌در‌پی انجام می‌شود. ساخت استاپ موشن با روش‌های مختلف صورت می‌گیرد که مهم‌ترین و البته پر کاربردترین روش‌های آن عبارتند از: آبجکت انیمیشن، انیمیشن کات اوت و پیکسلیشن

8 مورد از کاربردی ترین انواع موشن گرافیک ها
8 مورد از کاربردی ترین انواع موشن گرافیک ها

موشن گرافیک در واقع ترکیبی از گرافیک و حرکت است که در طول زمان، تصاویر و عناصر گرافیکی مانند شکل‌ها، خطوط و متن‌ها حرکت می‌کنند و با استفاده از انیمیشن، افکت‌های ویدیویی و صدا، پیامی را به شکل دیداری، جذاب و قابل فهمی به مخاطبان منتقل می‌کند.

دیدگاه ها

    هنوز دیدگاهی برای این مقاله نوشته نشده است. اولین دیدگاه را شما بنویسید.

دیدگاهتان را بنویسید

از کجا شروع کنم؟

ما گوش دادن رو خوب تمرین کردیم

برای این که بتونیم کار شما رو خوب انجام بدیم، باید بتونیم نکات مد نظر شما رو خوب گوش کنیم.
برای همین، اولین قدم صحبت کردن ما با همدیگه است.

۰۲۱-۲۲۸۴۴۸۴۶