ویدیو مارکتینگ چیست و چگونه باعث افزایش فروش می شود ؟


ویدیو مارکتینگ یا بازاریابی ویدیویی یکی از فرایند‌های پر سود برای افزایش مخاطب است که با استفاده از ویدیو‌های تبلیغاتی انجام می‌شود. ساخت ویدیو‌های تبلیغاتی برای هر کسب‌وکاری مفید است به شرطی که نکات مربوط به آن به خوبی رعایت شود. در این صفحه قصد داریم تا به انواع ویدیو مارکتینگ، فواید و محدودیت‌های آن توضیحاتی ارائه کنیم.

ویدیو مارکتینگ چیست ؟

ویدیو مارکتینگ به کارگیری ویدیو برای تبلیغ، فروش و تبلیغات برند است. این روش با استفاده از ویدیو، کاربران را به سمت محصول یا خدمات شما جذب می‌کند و آن‌ها را به انجام عملیاتی مانند خرید و یا استفاده از خدمات شما ترغیب می‌کند. ویدیو مارکتینگ می‌تواند در بسیاری از پلتفرم‌های مختلف مانند وب سایت‌ها، شبکه‌های اجتماعی و یا برنامه‌های تلویزیونی به کار گرفته شود. این روش از ترکیب داده‌های بصری و صوتی برای ارائه پیام‌های بازاریابی، فراهم کردن محتوای آموزشی، تبلیغات محصول و یا خدمات و ایجاد ارتباط با مشتری استفاده می‌کند.

 

 

8 نوع از سودآورترین ویدیوهای تبلیغاتی

ویدیو مارکتینگ شامل انواع مختلفی از ویدیوهاست که هرکدام با هدف خاصی طراحی و اجرا می‌شوند. برخی از انواع رایج ویدیو مارکتینگ عبارتند از:

تبلیغات تلویزیونی: این نوع ویدیوها برای پخش در تلویزیون طراحی می‌شوند و به منظور تبلیغ محصول یا خدمات مورد استفاده قرار می‌گیرند. تبلیغات تلویزیونی گران‌قیمت‌ترین‌ نوع ویدیو مارکتینگ هستند به همین دلیل زمان کمتری نسبت به سایرین دارند. 

ویدیوهای تبلیغاتی آنلاین: این شامل ویدیوهای تبلیغاتی است که در پلتفرم‌های آنلاین مانند یوتیوب، فیس‌بوک، اینستاگرام و توییتر قرار می‌گیرند. این ویدیوها معمولاً با هدف جذب توجه و افزایش نرخ تبدیل طراحی می‌شوند.

ویدیوهای آموزشی: این نوع ویدیوها به صورت آموزشی و آشنایی با محصول، خدمات یا مهارت‌های خاص طراحی می‌شوند. آموزش‌های مرتبط با استفاده از محصول، مشکلات رایج و راه‌حل‌های آن‌ها را به مخاطبان ارائه می‌دهند.

ویدیوهای معرفی محصول: این نوع ویدیوها جزئیات محصول یا خدمات شما را به مخاطبان معرفی می‌کنند. آن‌ها می‌توانند شامل نمونه کارها، قابلیت‌ها، مزایا، کاربرد و دستورالعمل‌های استفاده باشند.

 

 

نقد و بررسی محصول: در این نوع ویدیوها، اشخاص یا کاربران محصول یا خدمات شما را مورد بررسی و نقد قرار می‌دهند. این ویدیوها به مخاطبان کمک می‌کنند تا تجربه دیگران را در استفاده از محصول مورد نظر بشناسند و تصمیم‌گیری بهتری داشته باشند.

ویدیوهای انیمیشن و موشن گرافیک: این ویدیوها از تکنیک‌های انیمیشن‌سازی و ساخت موشن گرافیک برای ارائه محتوای خلاق و جذاب استفاده می‌کنند. آن‌ها می‌توانند برای توضیح مفهوم‌ها، داستان‌ها، فرآیندها و توضیح مفهوم‌های پیچیده مورد استفاده قرار بگیرند.

ویدیوهای تفریحی و تفاهمی: این نوع ویدیوها هدفشان سرگرم کردن مخاطبان و ارائه محتوای سرگرم‌کننده است. آن‌ها می‌توانند شامل استندآپ، فیلم‌های کوتاه کمدی، ویدیوهای موزیکال و مواردی از این دست باشند.

ویدیوهای زنده: این روش به شما امکان می‌دهد با مخاطبان به صورت زنده در ارتباط باشید. می‌توانید وبینارها، مصاحبه‌ها، نشست‌های گفت‌وگو و رویدادهای زنده را به صورت ویدیو اجرا کنید.

 

 

ویدیو مارکتینگ فروش شما را افزایش می‌دهد

برای درک بهتر اهمیت ویدیو مارکتینگ فرض کنید که شما برای کار کردن با برنامه اکسل دچار مشکل شده‌اید و در اینترنت به دنبال راه‌حل آن می‌گردید. در این زمان با دو سایت مواجه می‌شوید که یکی از آن‌ها به صورت توضیحی روند انجام کار را بیان کرده و دیگری از یک ویدیوی یک دقیقه‌ای برای نمایش تمام مراحل استفاده کرده. در این حالت بدون شک از ویدیو برای آموزش دیدن استفاده می‌کنید. مخاطبان شما هم در این مورد همانند خودتان فکر کرده و تصمیم می‌گیرند. ویدیو مارکتینگ علاوه بر مواردی که گفته شد مزایای دیگری هم دارد که شامل موارد زیر می‌شوند:

✔  جلب توجه مخاطبان: ویدیوهای باکیفیت و مفید که اطلاعات کاملی را در ساده‌ترین حالت ممکن به مخاطب منتقل می‌کنند باعث استقبال آن‌ها می‌شوند. این جلب توجه در نهایت به افزایش شناخت برند و فروش محصول یا خدمت کمک کند.

✔ ارتباط بیشتر با مخاطبان: با استفاده از ویدیوهای باکیفیت می‌توان تعامل بیشتری با مخاطبان برقرار کرد. ساخت ویدیوی آموزشی، تحلیلی و تفریحی می‌توانند به عنوان راهی برای ارتباط بیشتر با مخاطبان و ارائه محتوای خاص و جذاب به آن‌ها مورد استفاده قرار گیرند.

✔ افزایش بازدید و بهبود سئو: مدت‌زمان حضور کاربران در صفحات مختلف، یکی از موارد موثر برای رتبه‌بندی سایت‌ها است. قراردادن ویدیو‌ کوتاه که هم باعث کاهش سرعت سایت نشود و هم برای بینندگان خسته‌کننده نباشد می‌تواند تاثیر خوبی بر روی افزایش بازید و سئو سایت بگذارد.

✔ رقابت با سایرین: همان‌طور که در قسمت بالا گفتیم ویدیو مارکتینگ باعث ارتقای سئو سایت شما می‌شود. قراردادن یک ویدیو برای کمک به کاربران می‌تواند تجربه کاربری خوبی به آن‌ها داده و باعث احساس رضایت آن‌ها شود. به‌طورکلی استفاده از ویدیوهای باکیفیت می‌تواند باعث افزایش جذابیت برند و ارتقای سطح بازاریابی شود.

✔ انتشار آسان: امروزه با توجه به پیشرفت تکنولوژی، انتشار ویدیوهای تبلیغاتی بسیار آسان شده است. شما می‌توانید ویدیوهای خود را در شبکه‌های اجتماعی، وب‌سایت خود، یا از طریق پلتفرم‌های دیگر مثل: یوتیوب، آپارات و ... انجام دهید. این روش‌ها به شما کمک می‌کنند تا ویدیوهایتان به سرعت باعث بهبود فروش و افزایش درآمد کسب‌وکارتان شوید.

 

محدودیت های ویدیو مارکینگ در دنیای تبلیغات


اگرچه ویدیو مارکتینگ دارای مزایا و اهمیت بسیاری است، اما ممکن است با برخی معایب همراه باشد. برخی از معایب ویدیو مارکتینگ عبارتند از:

هزینه‌بر بودن: تولید ویدیوهای با کیفیت بالا و حرفه‌ای ممکن است هزینه زیادی را برای شما به همراه داشته باشد. همچنین، تبلیغ و پخش ویدیوها در برخی پلتفرم‌های تبلیغاتی نیز هزینه‌بر است.

صرف زمان زیاد: تولید ویدیوهای با کیفیت و جذاب نیاز به برنامه‌ریزی، فیلم‌برداری، ویرایش و تدوین دارد که ممکن است زمان‌بر باشد.

 

 

وابستگی به فناوری: ویدیوها نیازمند فناوری پیشرفته‌ای همچون دوربین‌های حرفه‌ای، نرم‌افزارهای ویرایش و تدوین و پلتفرم‌های پخش است. بنابراین، وابستگی به این فناوری‌ها و نرم‌افزارها می‌تواند چالش‌هایی را ایجاد کند.

نیاز به محتوای خلاق و جذاب: ویدیوها برای موفقیت، نیاز به محتوای خلاق و جذاب دارند. این بدان معناست که شما باید تلاش زیادی را در طراحی ویدیوهایی که مخاطبان را جذب کنند انجام دهید.

محدودیت زمانی: در برخی موارد، محدودیت زمانی می‌تواند یک چالش باشد. برای جلب‌توجه مخاطبان، ویدیوها باید به‌طور معمول کوتاه باشند و در مدت‌زمان کوتاهی محتوای جذاب و کارآمد را ارائه کنند.

دسترسی محدود: در برخی موارد، دسترسی به اینترنت یا پهنای باند مناسب برای پخش ویدیوها در برخی مناطق یا کشورها ممکن است محدود باشد.

 

اگر قصد تولید ویدیو تبلیغاتی را دارید...

در قسمت‌های بالا همه توضیحاتی که در مورد ویدیومارکتینگ ضروری بود را گفتیم. اگر قصد تولید تیزر تبلیغاتی را دارید باید بدانید که مهارت و تجربه مهم‌تر از داشتن تکنولوژی‌های به‌روز است. پس برای اینکه یک ویدیوی تبلیغاتی مفید و سودآور را تهیه کنید باید این کار را به تیمی با تجربه و کاربلد بسپارید تا با توجه به نیاز بازار تولید محتوا را انجام دهد. استودیوی تبلیغاتی انعکاس با ارزیابی کسب‌وکار شما و همچنین وضعیت رقبا می‌تواند به شما در این مسیر کمک کند. 

بیشتر بخوانید

فواید حضور و فعالیت در شبکه های اجتماعی برای کسب و کارها
فواید حضور و فعالیت در شبکه های اجتماعی برای کسب و کارها

فعالیت در شبکه‌ اجتماعی برای کسب و کارهای مختلف به عنوان یک فرآیند بازاریابی در نظر گرفته می‌شود. برای بازاریابی در این بستر  تلاش می‌شود تا با استفاده از شبکه‌های اجتماعی، فروش و شناخت برند را افزایش داده و مشتریان جدیدی را جذب کنیم.

استاپ موشن چیست ؟ 3 مورد از کاربردی ترین انواع استاپ موشن
استاپ موشن چیست ؟ 3 مورد از کاربردی ترین انواع استاپ موشن

استاپ موشن یکی از روش‌های ساخت انیمیشن است که با استفاده از عکاسی پی‌در‌پی انجام می‌شود. ساخت استاپ موشن با روش‌های مختلف صورت می‌گیرد که مهم‌ترین و البته پر کاربردترین روش‌های آن عبارتند از: آبجکت انیمیشن، انیمیشن کات اوت و پیکسلیشن

8 مورد از کاربردی ترین انواع موشن گرافیک ها
8 مورد از کاربردی ترین انواع موشن گرافیک ها

موشن گرافیک در واقع ترکیبی از گرافیک و حرکت است که در طول زمان، تصاویر و عناصر گرافیکی مانند شکل‌ها، خطوط و متن‌ها حرکت می‌کنند و با استفاده از انیمیشن، افکت‌های ویدیویی و صدا، پیامی را به شکل دیداری، جذاب و قابل فهمی به مخاطبان منتقل می‌کند.

دیدگاه ها

  1. محمد طهرانی

    و همینطور سهولت استفاده و فهم آسان یکی دیگر از این موارده

دیدگاهتان را بنویسید

از کجا شروع کنم؟

ما گوش دادن رو خوب تمرین کردیم

برای این که بتونیم کار شما رو خوب انجام بدیم، باید بتونیم نکات مد نظر شما رو خوب گوش کنیم.
برای همین، اولین قدم صحبت کردن ما با همدیگه است.

۰۲۱-۲۲۸۴۴۸۴۶