8 مورد از کاربردی ترین انواع موشن گرافیک ها

موشن گرافیک در واقع ترکیبی از تصاویر گرافیکی و حرکت است. موشن گرافیک یکی از جذاب‌ترین تکنیک‌های تبلیغاتی است که می‌توان در صنایع مختلف برای اهداف مختلف از آن استفاده کرد. در این تکنیک، عناصر گرافیکی در طی زمان مشخصی حرکت می‌کنند. این ویدیوها با استفاده از انواع صداها، افکت‌های ویدیویی و ... پیامی را به شکل تصویری و قابل فهم به مخاطبان منتقل می‌کنند. 

 

موشن گرافیک چیست ؟

موشن گرافیک یا گرافیک حرکتی، هنری است که با استفاده از انیمیشن، تصاویر و صداها، داستانی را به صورت تصویری و جذاب برای مخاطبان روایت می‌کند. این تکنیک به عنوان یک ابزار کارآمد در حوزه بازاریابی، آموزش، سینما، تلویزیون و ... قابل استفاده است.

موشن گرافیک چندین ویژگی اصلی دارد که مهم‌ترین آن‌ها عبارتنداز: استفاده از حرکت به عنوان عنصر اصلی، به کارگیری اشکال برای بیان مفاهیم، استفاده از صدا و موسیقی به منظور جلب توجه بیشتر و انتقال اطلاعات در کوتاه‌ترین زمان. این ویژگی‌ها باعث شده از انواع موشن‌گرافیک‌ در حوزه‌های مختلفی مثل: بازاریابی، آموزش و سرگرمی استفاده گسترده‌ای شود.

 

 

کاربردهای انواع موشن گرافیک

از انواع موشن‌گرافیک می‌توان برای اهداف مختلفی استفاده کرد. با توجه به موارد گفته شده مهم‌ترین کاربردهای موشن‌گرافیک عبارتنداز: اطلاع رسانی در مورد موضوعی خاص، معرفی محصول یا خدمت، تبلیغات در حوزه‌های مختلف و ... . 

✔ تبلیغات ویدیویی: این تکنیک برای ساخت تبلیغات ویدیویی بسیار مناسب است زیرا علاوه‌بر اینکه همیشه برای مخاطبان جذاب است؛ به انتقال هر چه بهتر مفاهیم هم کمک زیادی می‌کند. 

✔ طراحی وب‌سایت: اگر در صفحات مختلف یک سایت از موشن‌گرافیک استفاده کنیم می‌توانیم کاربران را مدت زمان‌ بیشتری در سایت خود نگه داریم. موشن گرافیک‌ها به خاطر داشتن حرکت‌های متفاوت، تصویری را ایجاد می‌کنند که به راحتی نظر مخاطب را به خود جلب می‌کند. این تکنیک علاوه‌بر اینکه باعث جذابیت سایت می‌شود، تجربه کاربری را نیز بهبود می‌بخشد.

✔ بازی‌های ویدیویی: موشن گرافیک در صنعت بازی‌های ویدیویی به عنوان ابزاری برای ایجاد حرکات و اثرات ویژه مورد استفاده قرار می‌گیرد. این تکنیک تقریبا در بیشتر بازی‌های ویدیو‌یی دیده می‌شود. دلیل استفاده مداوم از آن‌ هم جذابیت بصری زیادی است که برای مخاطبان دارد.

 

 

✔ آموزش: تولیدکنندگان محتوای آموزشی می‌توانند از موشن گرافیک برای ساخت ویدیوهای آموزشی استفاده کنند تا فهم مطالب برای مخاطبان آسان‌تر شود. محتواهای آموزشی به‌ خودی‌خود برای افراد، خسته‌کننده هستند زیرا آن‌ها باید برای مدت طولانی یک جا نشسته و تمرکز کنند. به همین دلیل در هنگام ساخت محتواهای آموزشی باید از عناصر مختلفی برای افزایش جذابیت بصری آن‌ها استفاده کرد. موشن‌گرافیک یکی از همین ابزارها است.

 

انواع موشن گرافیک

 

 

✔ ویدیو موشن: ویدیو موشن نوعی از ویدیو است که با استفاده از ترکیب تصاویر گرافیکی، موسیقی، صدا و حرکت‌های محسوس، یک داستان یا ایده را به صورت جذاب‌تری به تصویر می‌کشد. در واقع ویدیوموشن محصولی است که با ترکیب عناصر گوناگون، یک محتوای خلاقانه، ارزشمند و آموزنده را خلق می‌کند. ویدیوموشن با هدف تبلیغات، آموزش، توضیح محصول و ... برای استفاده در فضای دیجیتال تولید می‌شود.

ویدیوموشن می‌تواند شامل انیمیشن‌های دو و سه‌بعدی، تصاویر شناور، صدا، متن و افکت‌های ویژه باشد. هدف اصلی ویدیو موشن، جلب توجه مخاطبین و ارائه محتوا در قالبی جذاب، متحرک و به یاد ماندنی است. از این سبک تولید محتوا بیشتر در حوزه تبلیغات، بازاریابی، آموزش و نمایش محصولات استفاده می‌شود.   

✔ استاپ موشن: استاپ موشن (Stop Motion) یکی از تکنیک‌های ساخت ویدیو است که گاهی با موشن‌گرافیک اشتباه گرفته می‌شود. برای ساخت استاپ موشن اشیا و مدل‌های کوچک را حرکت داده و به صورت فریم به فریم عکاسی می‌کنند. این کار تا کامل‌شدن یک سناریو ادامه پیدا می‌کند.

 

استاپ موشن به دلیل جذابیت و خلق تصاویر خلاقانه، در تبلیغات محصولات یا خدمات مختلف مورد استفاده قرار می‌گیرد. از جمله مواردی که برای ساخت آن‌ها از تکنیک استاپ موشن استفاده می‌شود تولید انواع فیلم‌های تبلیغاتی، فیلم‌های آموزشی، کلیپ‌های شبکه‌های اجتماعی، ساخت فیلم‌های کوتاه و انواع انیمیشن‌ها است.

✔ اینفوموشن: اینفوگرافیک موشن یا اینفوموشن (Infographic Motion) ترکیبی از دو مفهوم اینفوگرافیک (Infographic) و موشن گرافیک (Motion Graphics) است. در این نوع از تولیدات چندرسانه‌ای، از تصاویر و نمودارهایی که در اینفوگرافیک معمولی به کار می‌روند، همراه با انیمیشن‌های کوتاه و جذاب استفاده می‌شود.

هدف از ساخت اینفوموشن این است که اطلاعات و داده‌های پیچیده، برای مخاطب به مفاهیم ساده، قابل فهم و جذاب تبدیل شود. برای تولید یک اینفوموشن نیاز به تخصص و مهارت‌های خاصی مثل طراحی گرافیکی، نویسندگی، انیمیشن، صدابرداری و تدوین ویدیو اشاره کرد. 

 

 

استفاده از این نوع محتواهای چندرسانه‌ای به خصوص در زمینه‌ آموزش و تبلیغات بسیار موثر است. به عنوان مثال، می‌توان با استفاده از اینفوموشن، به دانش‌آموزان یا دانشجویان کمک کرد تا مفاهیم پیچیده را بهتر و سریع‌تر درک کنند. در تبلیغات هم می‌توان با نشان دادن آمارها و ارقام برای مشتریان به راحتی نتایج فروش محصولات را برای آنها مشخص کرد.

به طور کلی استفاده از اینفوموشن در تولید ویدیوهای تبلیغاتی به عنوان یکی از روش‌های جذب مخاطب و توسعه کسب و کار بسیار موثر است. از دیگر مزایای استفاده از اینفوموشن آن است که می‌توان به سادگی و با ارائه اطلاعات کامل، مخاطبان را متقاعد کرد.

 

اگر قصد ساخت انواع موشن گرافیک را دارید ...

اگر قصد ساخت موشن‌گرافیک را دارید ولی تجربه کاری‌تان کم است می‌توانید روی کمک تیم ما در استودیوی تبلیغاتی انعکاس حساب کنید. تیم طراحی گرافیکی انعکاس علاوه‌بر ساخت انواع محتواهای تبلیغاتی، خدمات آموزش ساخت موشن گرافیک، استاپ موشن و تولید تیزر تبلیغاتی را هم ارائه می‌دهد. برای کسب اطلاعات بیشتر و برقراری ارتباط با کارشناسان ما می‌توانید با شماره تلفن 02122844846 تماس گرفته و یا از طریق فرم پایین صفحه اقدام به ثبت نام کنید.

بیشتر بخوانید

3 مورد از مهم ترین تفاوت های استاپ موشن و موشن گرافیک
3 مورد از مهم ترین تفاوت های استاپ موشن و موشن گرافیک

موشن گرافیک حرکت دادن تصاویر گرافیکی، وکتور و نقاشی بوده در حالی که استاپ موشن یکی از تکنیک‌های ساخت انیمیشن است. این دو روش تفاوت‌های زیادی با هم دارند که شامل تفات در محتوا، ساختار فنی و مخاطب هدف است.

استاپ موشن چیست ؟ 3 مورد از کاربردی ترین انواع استاپ موشن
استاپ موشن چیست ؟ 3 مورد از کاربردی ترین انواع استاپ موشن

استاپ موشن یکی از روش‌های ساخت انیمیشن است که با استفاده از عکاسی پی‌در‌پی انجام می‌شود. ساخت استاپ موشن با روش‌های مختلف صورت می‌گیرد که مهم‌ترین و البته پر کاربردترین روش‌های آن عبارتند از: آبجکت انیمیشن، انیمیشن کات اوت و پیکسلیشن

دیدگاه ها

    هنوز دیدگاهی برای این مقاله نوشته نشده است. اولین دیدگاه را شما بنویسید.

دیدگاهتان را بنویسید

از کجا شروع کنم؟

ما گوش دادن رو خوب تمرین کردیم

برای این که بتونیم کار شما رو خوب انجام بدیم، باید بتونیم نکات مد نظر شما رو خوب گوش کنیم.
برای همین، اولین قدم صحبت کردن ما با همدیگه است.

۰۲۱-۲۲۸۴۴۸۴۶