انواع تیزر تبلیغاتی
 

انواع تیزر تبلیغاتی بر اساس فرم ساخت:

تیزرهای تبلیغاتی از لحاظ توع ساخت در چهار دسته مختلف قرار می‌گیرند که این دسته‌بندی‌ها عبارتند از:

تیزر تبلیغاتی رئال: این فرم از ساخت تیزر یکی از پرطرفدارترین روش‌ها برای معرفی محصول یا خدمات است. مهم‌ترین ویژگی تیزر رئال شیوه بیان اطلاعات به روش‌های مستقیم و واضح است که ویژگی‌های محصول یا خدمات را به صورت کامل به مخاطبان نشان می‌دهد. ویدیئوهای رئال در مقابل سایر ویدیوها از خلاقیت و جذابیت بصری کمتری برخوردار هستند.دلیل این موضوع هم این است که تمرکز اصلی تبلیغات رئال بر روی انتقال پیام است. به عنوان مثال تبلیغات خودرو را در نظر بگیرید که برای جلب نظر مخاطبان از صحنه‌های واقعی مثل رانندگی کردن، ویژگی‌های فنی خودرو و نشان دادن عملکرد دقیق آن استفاده می‌شود.

تیزر تبلیغاتی انیمیشن: حتما تا به حال تبلیغات انیمیشنی را در تلوزیون، اینستاگرام، یوتیوب و ... دیده‌اید. برای ساخت این نوع ویدیوها از عناصر و تکنیک‌های ساخت انیمیشن استفاده می‌شود که ارتباط احساسی قوی‌تری با مخاطبان برقرار می‌کنند. تیزرهای انیمیشنی به طور معمول از شخصیت‌ها و داستان‌های کوتاه که سرشار از خلاقیت و جذابیت بصری هستند برای جلب توجه مخاطبان استفاده می‌کنند. این نوع تیزر تبلیغاتی قادر است به طرز خلاقانه‌ای پیام تبلیغاتی مربوط به محصول، برند و خدمات را به مخاطبان منقل کند. علاوه‌بر موارد گفته شده دیگر مزیت تیزرهای انیمیشنی این است که به خوبی در ذهن مخاطبان باقی می‌ماند.

تیزر تبلیغاتی موشن گرافیک: موشن گرافیک یکی از زیرمجموعه‌های انیمیشن‌سازی است. در این تکنیک از ترکیب عناصر یا تصاویر گرافیکی و حرکت استفاده می‌کنند تا داستانی را برای بیننده روایت کنند. در واقع تیزر تبلیغاتی موشن گرافیک از طریق ایجاد تصاویر پویا مفهوم برند، محصول یا خدما را به بینندگان القا می‌کند؛ و برای این کار از ترکیب عناصری مثل: صدا، موسیقی، نریشن استفاده می‌کند. تیزرهای موشن‌گرافی در تبلیغات تلوزیونی، اینستاگرام و شبکه‌های اجتماعی دیگر قابل استفاده است. برای اینکه مفهوم تیزر تبلیغاتی موشن گرافیک را بهتر درک کنید به صفحه خدمات موشن گرافیک سر بزنید.

 

انواع تیزرهای تبلیغاتی بر اساس کاربرد:

ساخت تیزر تبلیغاتی با اهداف مختلفی انجام می‌شود که این اهداف عبارتند از: 

معرفی محصولات: ساخت تیزر تبلیغاتی یکی از بهترین رو‌ش‌هایی است که می‌توان با کمک آن یک محصول را معرفی یا تبلیغ کرد. برای معرفی محصول می‌توان از هر 4 نوع تیزر بالا (با توجه به نوع محصول) استفاده کرد.

معرفی محصول: تیزرهای تبلیغاتی به عنوان وسیله‌ای قوی برای معرفی محصولات جدید و ویژگی‌های آنها به مخاطبان استفاده می‌شوند. این تیزرها با استفاده از صحنه‌های جذاب و شگفت‌انگیز، مخاطبان را ترغیب به آشنایی بیشتر با محصول می‌کنند.

افزایش آگاهی: تیزرهای تبلیغاتی برای افزایش آگاهی عمومی درباره یک مسئله، مبحث یا مشکل خاصی استفاده می‌شوند. این تیزرها اغلب با استفاده از تصاویر قوی و پیام‌های تأثیرگذار، مخاطبان را به فکر و تفکر درباره موضوع دعوت می‌کنند.

ارتقاء برند: تیزرهای تبلیغاتی به منظور ارتقاء و تقویت شناخت برند و ایجاد ارتباط عاطفی با مخاطبان استفاده می‌شوند. این تیزرها اغلب با استفاده از المان‌های شناخته شده برند، ارزش‌ها و هویت برند را به نمایش می‌گذارند و مخاطبان را به تعامل بیشتر با برند و محصولات آن ترغیب می‌کنند.

فروش و تحریک خرید: تیزرهای تبلیغاتی به منظور تحریک مخاطبان به خرید و استفاده از محصول یا خدمات خاصی طراحی می‌شوند. این تیزرها با استفاده از ارائه تخفیف‌ها، پیشنهادات ویژ

یکی از کاربردهای تیزرهای تبلیغاتی، تشویق مخاطبان به خرید فوری و ایجاد الگوی خرید برای محصولات و خدمات است. این تیزرها با استفاده از المان‌های ماندگار و محدودیت زمانی، مخاطبان را ترغیب می‌کنند که به سرعت واکنش نشان دهند و از فرصت‌های منحصربه‌فرد و زمان‌بندی محدود بهره‌برده شوند.

همچنین، تیزرهای تبلیغاتی برای ایجاد جذابیت و ترغیب به عمل در مخاطبان استفاده می‌شوند. با استفاده از عناصر بصری زیبا، موسیقی هیجان‌انگیز و نشانه‌ها و اعلان‌های فوری، این تیزرها احساس ضرورت و تمایل به خرید را در مخاطبان ایجاد می‌کنند.

بنابراین، تیزرهای تبلیغاتی در صنعت تبلیغات برای اهداف متنوعی مورد استفاده قرار می‌گیرند. از معرفی محصولات تا افزایش آگاهی، ارتقاء برند، تحریک خرید و تشویق مخاطبان به عمل، هر نوع تیزر تبلیغاتی با استفاده از تکنیک‌های مختلفی سعی در جذب توجه و ترغیب مخاطبان به اقدام دارد.

بیشتر بخوانید

ویدیو مارکتینگ چیست و چگونه باعث افزایش فروش می شود ؟
ویدیو مارکتینگ چیست و چگونه باعث افزایش فروش می شود ؟

ویدیو مارکتینگ یا بازاریابی ویدیویی یکی از فرایندهای پر سود برای افزایش مخاطب است که با استفاده از ویدیو‌های تبلیغاتی انجام می‌شود. ساخت ویدیوهای تبلیغاتی برای هر کسب‌وکاری مفید است به شرطی که نکات مربوط به آن به خوبی رعایت شود.

استاپ موشن چیست ؟ 3 مورد از کاربردی ترین انواع استاپ موشن
استاپ موشن چیست ؟ 3 مورد از کاربردی ترین انواع استاپ موشن

استاپ موشن یکی از روش‌های ساخت انیمیشن است که با استفاده از عکاسی پی‌در‌پی انجام می‌شود. ساخت استاپ موشن با روش‌های مختلف صورت می‌گیرد که مهم‌ترین و البته پر کاربردترین روش‌های آن عبارتند از: آبجکت انیمیشن، انیمیشن کات اوت و پیکسلیشن

3 مورد از مهم ترین تفاوت های استاپ موشن و موشن گرافیک
3 مورد از مهم ترین تفاوت های استاپ موشن و موشن گرافیک

موشن گرافیک حرکت دادن تصاویر گرافیکی، وکتور و نقاشی بوده در حالی که استاپ موشن یکی از تکنیک‌های ساخت انیمیشن است. این دو روش تفاوت‌های زیادی با هم دارند که شامل تفات در محتوا، ساختار فنی و مخاطب هدف است.

8 مورد از کاربردی ترین انواع موشن گرافیک ها
8 مورد از کاربردی ترین انواع موشن گرافیک ها

موشن گرافیک در واقع ترکیبی از گرافیک و حرکت است که در طول زمان، تصاویر و عناصر گرافیکی مانند شکل‌ها، خطوط و متن‌ها حرکت می‌کنند و با استفاده از انیمیشن، افکت‌های ویدیویی و صدا، پیامی را به شکل دیداری، جذاب و قابل فهمی به مخاطبان منتقل می‌کند.

دیدگاه ها

    هنوز دیدگاهی برای این مقاله نوشته نشده است. اولین دیدگاه را شما بنویسید.

دیدگاهتان را بنویسید

از کجا شروع کنم؟

ما گوش دادن رو خوب تمرین کردیم

برای این که بتونیم کار شما رو خوب انجام بدیم، باید بتونیم نکات مد نظر شما رو خوب گوش کنیم.
برای همین، اولین قدم صحبت کردن ما با همدیگه است.

۰۲۱-۲۲۸۴۴۸۴۶