10 مورد از  کاربردی ترین قالب های ساخت پادکست وردپرس

شما برای اینکه یک سایت پادکست داشته باشید نیازی به دانش برنامه نویسی ندارید زیرا وردپرس قالب‌هایی آماده کرده که از محتواهای چند رسانه‌ای مثل ویدیو، صوت، عکس و ... پشتیبانی می‌کند. وردپرس این امکان را برای شما فراهم می‌کند که بدون نیاز به کدهای برنامه نویسی یک سایت حرفه‌ای داشته باشید. ما در این صفحه 18 نمونه از بهترین قالب‌ها را  معرفی می‌کنیم.

 

قلب پادکست Astra

astra یکی از بهترین قالب‌های وردپرس است که امکانات زیادی برای ایجاد پادکست یا سایت‌های چند رسانه‌ای (سایت‌های که محتواهای مختلف مثل عکس و فیلم در آن‌ها قرار می‌گیرد) فراهم می‌کند. این برنامه  برای  سفارشی سازی صفحات مختلف از drang & drop  یا همان سازنده صفحه کشیدن و رها کردن استفاده می‌کند. قالب پادکست astra  دارای قابلیت‌هایی مثل: رنگ دادن به گزینه‌ها، انتخاب هدر، طراح‌بندی یا دیزاین صفحه، انتخاب پس زمینه سفارشی، فونت داخلی گوگل و ... است. ویژگی‌های بارز astra این است که سرعت بالایی دارد و اصطلاحا قالب سبکی است به همین دلیل سایت‌هایی که از این قالب استفاده می‌کنند کاربرپسند‌تر هستند. از آن گذشته استفاده از این قالب برای افزایش رتبه سایت نیز مفید است زیرا مهم‌ترین المان‌هایی که گوگل به آن اهمیت می‌دهد یعنی سرعت بالا و استفاد آسان را دارد.

 

 

قالب پادکست Divi

divi یک قالب چند منظوره و محبوب (برای کاربران) است. این قالب وردپرس چندین دمو از پیش تعیین شده دارد که شما می‌توانید با نصب و سفارشی سازی یکی از آن‌ها سایت خود را راه‌اندازی کنید.این قالب یکی از قالب‌های همه کاره یا چندمنظوره وردپرس است که فایل‌های صوتی مختلفی مثل پادکست را پشتیبانی می‌کند بنابراین برا استفاده در هر نوع سایتی یا آپلود هر محتوایی مناسب است. همچنین قابلیت جایگزینی سریع محتوای اصلی با محتوای آزمایشی و شخصی سازی را دارد. قالب وردپرس divi تم‌های مختلفی دارد که می‌توانید از بین آن‌ها گزینه مناسب خود را انتخاب کنید. این قابلیت به شما کمک می‌کند تصاویر یا محتوایی مثل آرم سفارشی خود را بارگزاری کنید. 

 

 

قالب پادکستOceanWP

OceanWP یک قالب کلاسیک است که شما می‌توانید به صورت رایگان آن را تهیه کنید. این قالب محبوب‌ترین قالب وردپرس OceanWP یا اقیانوس است. شما برای راه‌اندازی قالب کافیست چندین الگو را در کنار یکدیگر قرار داده و سپس محتوای نسخه اصلی را جایگزین نسخه نمایشی کنید. دیگر قابلیت‌های این قالب عبارتنداز: سازگاری با صفحه‌ساز المنتور، ویژوال کامپوزر و دیوی، کدنویسی حرفه‌ای و بهینه شده برای موتورهای جستوجو، سازگاری با افزونه یوست سئو و ... .  یکی از مهم‌ترین قابلیتی این قالب دارد امکان نصب پلاگین ووکامرس است. ووکامرس یک افزونه فروشگاه آنلاین است که شما می‌توانید محصولات خود یعنی همان محتواهای صوتی را در آن به فروش برسانید.

 

 

قالب پادکست Hestia Pro 

قالب هستیا یک قالب کم حجم و سریع است که امکان تغییر بخشی از کدها و شخصی سازی را برای  کاربران فراهم می‌کند. مهم‌ترین ویژگی‌های Hestia Pro عبارتنداز: تمام عناصر موجود در این قالب را می‌توان به کمک افزونه‌های ترجمه رایگان، ترجمه کرد، ساختار بهینه شده‌ای برای موتورهای جستوجو دارد، سفارشی سازی این ابزار با هر ابزار ساخت صفحه، مانند صفحه ساز Elementor یا WPBakery آسان است.از محتوای ویدئویی خارج از جعبه پشتیبانی می کند و آن را برای پادکست های ویدیویی و همچنین صوتی مناسب می کند. Hestia Pro دارای چندین بخش صفحه اصلی برای افزودن نمونه کارها، پادکست های ویژه و سایر مطالب مفید شماست.Hestia Pro همچنین دارای ترجمه آماده است و از زبان های RTL پشتیبانی می کند.

 

 

قالب پادکست Oscillator

قالب اوسیلاتور یکی دیگر از قالب‌هایی است که مورد تایید بیشتر متخصصان وردپرس قرار گرفته. این قالب در عین سادگی و کاربری آسان، قدرمتند و قابل استفاده برای محتواهای صوتی است. قالب Oscillator پخش‌کننده استریم بسیار زیبایی دارد که در تمام دستگاه‌ها مثل: کامپیوتر، تبلت، تلفن همراه و ... به خوبی نمایش داده می‌شود. به بیان ساده‌تر، این قالب طراحی بی‌نظیری برای تمام دستگاه‌های الکترونیکی دارد. امکانات قالب پادکست اوسیلاتور شامل: گالری ویدیو‌ها و تصاویر، بخش خبر، دیسکوگرافی و بخش‌هایی برای اضافه کردن اسلایدر (به منظور دسترسی آسان ه بخش‌های مختلف یک پادکست) می‌شود. مهم‌ترین ویژگی که Oscillator دارد این است که کاربران می‌توانند محتواهای صوتی را به راحتی در هر شبکه اجتماعی به اشتراک بگذارند. 

 

 

قالب پادکست Tusant

قالب پادکست Tusant به عنوان یکی از بهترییین قالب‌های وردپرسی معرفی شده زیرا به طور اختصاصی برای سایت‌های چندرسانه‌ای، بندهای موسیقی و پادکست‌ها طراحی شده. برای طراحی Tusant از سبک‌های مدرن‌تری نسبت به سایر قالب‌ها استفاده شده به همین دلیل جذابیت خاصی برای همه افرادی که طرفدار طراحی سایت به روش غیر متعارف هستند دارد. مهم‌ترین ویژگی‌های قالب پادکست Tusant عبارتند از: کاربری آسان، قابلیت قرار دادن پادکست در هر بخش از سایت، پشتیبانی از play list های متفاوت با فرمت‌های مختلف، سفارشی‌سازی گزینه‌هایی مثل تغییر چیدمان و رگ‌ها و قرار دادن ویدیوهای مختلف از جمله کلیپ‌های منتشر شده در یوتیوب. استفاده از قالب توسانت به کاربران شما این امکان را می‌دهد که از یک فضای جذاب با قابلیت‌های قابل توجه لذت ببرند.

 

 

قالب پادکست Nayma

یکی از قالب‌های وردپرس که برای تولید پادکست هم گزینه مناسبی است nayma نام دارد. این قالب چند منظوره است یعنی می‌توان برای انتشار هر نوع محتوایی از آن استفاده کرد. یکی از محتواهایی که در فضای این قالب، بسیار جذاب ارائه می‌شود پادکست است که با فرمت صوتی قابل پخش است. مزیت فرمت صوتی قالب nayma این است که به شما امکان می‌دهد قسمت‌های مختلف پادکست را به نمایش بگذارید. این قالب بخش‌هایی برای قرار دادن نمونه نه کار، گالری عکس، فرم‌های ارتباطی و ...  دارد. یکی از مهم‌ترین مزیت‌هایی که قالب nayma دارد پشتیبانی از فروشگاه‌ساز ووکامرس است. پلاگین ووکامرس به شما این امکان را می‌دهد که محصولات خود (که در این محتوای صوتی است) را به راحتی به فروش برسانید.

 

قالب پادکست Dixie 

کسانی که به دنبال قالب اختصاصی برای ساخت پادکست هستند می‌توانند از DEXIE استفاده کنند زیرا این قالب به صورت تخصصی مخصوص پادکسترها طراحی شده است. اختصاصی بودن این قالب باعث شده طراح‌های جذابی برای پس زمینه صفحات (به صورت تمام صفحه) ارائه کند که علاوه‌بر جذابیت بصری باعث کاربری آسان نیز شود. مهم‌ترین قابلیت‌های قالب پادکست Dixie عبارتنداز: طرح‌بندی‌های متنوع، پس زمینه تمام صفحه، پشتیبانی از تمام پلاگین‌های وردپرس و drag and drap، فرم ثبت نام و خبرنامه.   

 

قالب پادکست Elegant

قالب Elegant یک قالب حرفه ای وردپرس است که به شما این امکان را می دهد تا انواع محتوا را در یک طرح بندی بسیار جذاب به نمایش بگذارید. این قالب به صورت خاص برای وبلاگ نویسان،  ساخت پادکست ها و سایت های مجلاتی و خبری طراحی شده است. همچنین این قالب انواع ویژگی های انعطاف پذیری را مانند: تایپوگرافی زیبا، طرح‌ بندی نامحدود، بخش نمونه کارها، هدر سفارشی، قالب ‌های صفحه و طرح ‌های رنگی در اختیار شما قرار می دهد که می توانید به کمک آنها ظاهر سایت خود را شخصی سازی کنید.

 

 

اگر می‌خواهید سایت وردپرسی بسازید...

ساخت یک سایت وردپرسی در قدم اول کار چندان دشواری نیست اما استفاده از قالب ها یا نصب پلاگین‌های مناسب برای آن سایت نکته مهمی است که باید رعایت شود. طراحی سایت توسط یک تیم طراح خلاق و با تجربه چیزی است که شما برای داشتن یک سایت حرفه‌ای به آن نیاز دارید. با توجه به مطالب گفته شده اگر می‌خواهید با طراحی سایت فروشگاهی یا هر نوع سایت دیگری و معرفی آن به عنوان یک سایت حرفه‌ای پادکست مطرح شوید می‌توانید با شماره تلفن 02128422354  تماس بگیرید. 

بیشتر بخوانید

تجهیزاتی که برای ساخت پادکست به آن‌ها نیاز دارید
تجهیزاتی که برای ساخت پادکست به آن‌ها نیاز دارید

داشتن تجهیزات برای ساخت پادکست چه در استودیو ضبط صدا چه در خانه مهم‌ترین شرط برای ساخت یک پادکست یا محتوای صوتی باکیفیت است. داشتن تجهیزات ضروری است اما انتخاب نوع آن بستگی به بودجه شما دارد. شما برای اینکه بتوانید محتوای صوتی تولید کنید باید هدفون، میکسرصدا، پاپ‌شیلد، بوم صدابرداری و میکروفون داشته باشید.

پادکست چیست ؟ تفاوت پادکست با کتاب صوتی
پادکست چیست ؟ تفاوت پادکست با کتاب صوتی

به فایل‌های صوتی که در اپلیکیشن‌های پخش محتوای صوتی قابل آپلود و دانلود هستند پادکست گفته می‌شود. این فایل‌ها به صورت اپیزودی و در چندین قسمت منتشر می‌شوند و می‌توانند شامل هر محتوای متنی مثل داستان، شعر، خبر و... باشند.

چگونه کتاب، پادکست و فایل صوتی خود را بفروشیم؟
چگونه کتاب، پادکست و فایل صوتی خود را بفروشیم؟

درآمدزایی از محتوای صوتی مهم‌ترین دغدغه کسانی است که با دید سرمایه گذای به این حرفه نگاه می‌کنند. برای کسب درآمد از تولید و فروش محتوای صوتی روش‌های مختلفی وجود دارد که آسان‌ترین‌ آن‌ها بارگزاری محتوا در اپلیکیشن‌های کتاب صوتی، سایت‌های دانلود، قرار دادن محتوا در پلتفورم‌های اجتماعی و آپلود محتوا در سایت شخصی است.

تجهیزات و لوازم ضروری برای استودیو ضبط صدا
تجهیزات و لوازم ضروری برای استودیو ضبط صدا

ضبط کردن یک فایل صوتی در خانه بجز مهارت نیاز به تجهیزات هم دارد. اگر می‌خواهید یک استودیو ضبط صدای خانگی داشته باشید باید مهم‌ترین تجهیزات ضبط صدا مثل: میکروفون، کارت صدا، هدفون، اسپیکر مانیتورینگ و اتاق آکوستیک یا اتاقک آکوستیک را فراهم کنید. داشتن تجهیزات دیگری مثل پایه میکروفون، برای شما مفید است اما ضروری نیست.

دیدگاه ها

    هنوز دیدگاهی برای این مقاله نوشته نشده است. اولین دیدگاه را شما بنویسید.

دیدگاهتان را بنویسید

از کجا شروع کنم؟

ما گوش دادن رو خوب تمرین کردیم

برای این که بتونیم کار شما رو خوب انجام بدیم، باید بتونیم نکات مد نظر شما رو خوب گوش کنیم.
برای همین، اولین قدم صحبت کردن ما با همدیگه است.

۰۲۱-۲۲۸۴۴۸۴۶