بهترین راه ایده‌یابی اولیه برای طراحی گرافیکی چیست؟

خلق یک ایده جذاب برای طرح‌های گرافیکی تبلیغاتی به گرافیست کمک می‌کند تا پیام مورد نظر را به درستی به کاربران منتقل کند. این ایده‌ها باید به صورتی باشد که جذابیت لازم برای جذب مخاطب در آن دیده شود.

با وجود رقابت‌های بسیار زیادی که در طرح‌های گرافیکی تبلیغاتی وجود دارد خلق آن‌ها ممکن است با شکست مواجه شود! در صورتی که تیم طراحی به درستی به نیازهای شما توجه نکند ایده‌های طراحی گرافیکی آن‌ها ارزشمند نخواهد بود.

 

خلق ایده طراحی گرافیک شامل چه مراحلی است؟

 

خلق ایده برای طراحی گرافیک در صورتی به موفقیت می‌رسد که بر اساس اصول و مراحل استاندارد موجود باشد. توجه کنید ایده‌هایی که بدون این مراحل طی شود موفق نخواهند بود و با استفاده از آن‌ها به نتیجه مورد انتظار خود نمی‌رسید. در ادامه به بررسی این مراحل می‌پردازیم:

تحقیق و جست‌وجو: پس از تعیین هدف به تحقیق و جست‌وجو در مورد موضوع مورد نظرتان می‌پردازید. به عنوان مثال می‌توانید از طریق جست‌وجو در اینترنت و مشاهده نمونه‌های مرتبط که در ادامه در مورد آن توضیح خواهیم داد طرح‌های مختلفی را پیدا کنید.

جمع‌آوری ایده‌ها: در این مرحله باید تمام ایده‌‌های خود را  در مورد طرح گرافیکی مورد نظر جمع آوری کنید. شما می‌توانید از روش‌های مختلفی برای جمع‌آوری ایده‌های خود استفاده کنید از جمله نوشتن، نقاشی، رسم نمودار و... .

تعیین اهداف: در این مرحله هدف شما برای طراحی طرح مورد نظر تعیین می‌شود. باید به دقت مشخص کنید که چه کاربردی برای طرح خود در نظر دارید و چه پیامی را می‌خواهید به مخاطبان برسانید.

پیاده‌سازی: در این مرحله به پیاده‌سازی طرح گرافیکی می‌پردازیم. با استفاده از ابزارهای طراحی گرافیکی می‌توانید ایده‌های خود را به واقعیت تبدیل کنید. چیزی که در ذهنتان است را در این مرحله پیاده‌سازی می‌کنید.

 

ایده یابی گرافیکی

 

راه‌های پیدا کردن ایده برای طراحی گرافیکی

 

ایده‌یابی یکی از مراحل حساس در خلق هنر است. ایده طراحی گرافیک پایه و اساس کار را تعیین می‌کند و ممکن است چند ساعت یا حتی چند روزی زمان‌بر باشد. با این حال مهم‌ترین بخش کار شماست که نباید ساده از آن بگذرید. خلق ایده طراحی گرافیک به سلیقه، تخصص و تجربه هر گرافیست بستگی دارد. نمی‌شود یک راه قطعی برای آن در نظر گرفت. با این حال چندین راهکار می‌تواند به طراحان کمک کند تا ایده‌های جدید و خلاقانه پیدا کنند.

برخورداری از یک روابط موثر با مشتریان می‌تواند به طراحان کمک کند تا درک بهتری از نیازهای مشتریان خود داشته باشند و طرح‌های منحصر به فردی برای برند آن‌ها ایجاد کنند. از طریق گفت‌وگو با مشتری و درک نیازها و اهداف او می‌توانید به خلق بهترین ایده طراحی گرافیک برای طراحی خود برسید که مرتبط با موضوع و تعامل موثر با مشتری باشد.

همچنین همکاری با یک گروه متخصص و هم‌اندیش می‌تواند برای پیدا کردن ایده‌های جدید و خلاقانه کمک کند. در این صورت افراد مختلف می‌توانند با استفاده از تخصص و تجربیات خود به ایده طراحی گرافیکی جدید و متنوعی دست پیدا کنند. برای پیدا کردن ایده‌های جدید شاید نیاز باشد تجربه شخصی و ذوق هنری خود را در نظر گیرید و به شکل خلاقانه‌ای با موضوعات روبرو شوید.

با تجربه و آزمایش، ایده‌های خلاقانه را پیدا کنید. به دنبال داستان‌های مرتبط با موضوع مورد نظر بگردید و با توجه به ایده اصلی داستان به تصاویر، شکل‌ها و طرح‌هایی که می‌توانند با داستان ارتباط داشته باشند فکر کنید.

همچنین با مشاهده اجسام مختلف در طبیعت، مانند گیاهان، حیوانات و سنگ‌ها، می‌توانید به ایده‌های جدیدی دست پیدا کرده و به تصویر کشیدن آن‌ها در طرح‌های خود فکر کنید. مطالعه رویکردها، روش‌ها و آثار دیگران نیز می‌تواند برای طراحان گرافیکی الهام‌بخش باشد و در به دست آوردن ایده‌های جدید و خلاقانه کمک کند.

 

تیم خلق ایده گرافیکی

 

چه سایت‌هایی برای خلق ایده‌ های طراحی گرافیک وجود دارد؟

 

سایت‌هایی وجود دارند که می‌توانند برای طراحی گرافیکی الهام‌بخش باشند. می‌توانید از طراحی‌های موجود در اینترنت و نمونه‌هایی از کارهای طراحی با توجه به سبک کارها و نحوه استفاده از رنگ، فضا، شکل و فونت متن، ایده بگیرید. در ادامه چند مورد از این سایت‌ها را برای شما آورده‌ایم:

Drible: این سایت برای نمایش آثار طراحی شده توسط حرفه‌ای‌های گرافیکی است. بیشتر برای نمایش طرح‌هایی است که در حال حاضر به کار گرفته نشده‌اند.

Canva: یک ابزار آنلاین برای تولید محتوای گرافیکی است که شامل قالب‌های طراحی‌ شده برای کارهای گرافیکی مختلف از جمله طراحی کارت ویزیت، پوسته وب‌سایت و...است.

Behance: یکی از معروف‌ترین سایت‌های آنلاین برای نمایش آثار هنری و طراحی است. این سایت شامل طراحی‌های مختلف از جمله طراحی لوگو، تبلیغات، صفحات وب، برنامه‌های کاربردی و... است.

Pinterest: یک سایت بسیار معروف برای جست‌وجوی تصاویر و الهام گرفتن از آن‌ها است. با جست‌وجوی کلمات کلیدی، می‌توانید به آثار گرافیکی متنوع دسترسی پیدا کنید. این پلتفرم به صورت اپلیکیشن نیز قابل دسترسی است.

 

سایت های ایده یابی

 

بعد از به دست آمدن ایده‌های مختلف چگونه بهترین ایده طراحی گرافیک را انتخاب کنیم؟

 

بعد از تحقیقات بسیار و کمک گرفتن از راه‌های مختلف به چندین ایده برای طراحی گرافیکی خواهید رسید. اینکه کدام یک را انتخاب کنید مرحله‌ای بسیار مهم است. وقتی ایده‌ای خلق می‌شود خام است و باید آن را شکل داد. تشخیص این که بعد از آن کدام یک از این ایده‌ها به طرح بهتری می‌رسد، یک چالش است.

 با جست‌وجو در سایت‌ها، مقالات، کتاب‌ها و سایر منابع، می‌توانید به اطلاعات بیشتری در مورد خواسته خود دست پیدا کنید و دریابید چه هدفی برای کار شما مهم‌تر است. باید طبق آن بهترین ایده را انتخاب کنید. مشاهده نمونه‌های موجود مرتبط با موضوع شما نیز می‌تواند الهام‌بخش باشد. به عنوان مثال، با مشاهده طراحی‌های مختلف برای لوگو، می‌توانید ویژگی موجود در آن را برای طرح خود نیز در نظر بگیرید.

در آخر با جمع‌آوری تعدادی از همکاران، می‌توانید گروهی از افراد با تجربه و خلاق تشکیل دهید و در جلسات متعدد به دنبال انتخاب بهترین ایده طراحی گرافیک باشید. می‌توانید از نظرسنجی‌های آنلاین یا جلسات فوق‌العاده استفاده کنید تا نظرات و پیشنهادات افراد را در مورد ایده‌های خود شنیده و به بهترین ایده برای طراحی دست پیدا کنید.

 

ایده برای طراحی گرافیکی

 

تیم ایده‌یابی برای طراحی گرافیکی شامل چه کسانی است؟

 

تیم ایده‌یابی برای طراحی گرافیکی باید از افرادی تشکیل شده باشد که هر یک تخصص و تجربه کافی برای ارائه یک طرح گرافیکی موثر و کارآمد را داشته باشند. مهم‌ترین افراد این تیم طراحان گرافیک هستند. این افراد متخصص‌ترین اعضای تیم ایده‌یابی برای طراحی گرافیکی هستند. وظیفه آن‌ها طراحی گرافیکی و ایجاد ایده‌های مختلف برای پیام مورد نظر است.

در این تیم افرادی وجود دارند که مسئول تحقیقات و جست‌وجو در مورد موضوع مورد نظر هستند. آن‌ها همواره به دنبال مشاهده نمونه‌های مرتبط با موضوع و ایده‌های مشابه از دیگران می‌گردند. در نهایت این تیم به افرادی نیاز دارد که که با تحلیل‌ بازار، به تیم ایده‌یابی در شناسایی پیام مناسب برای هدف مورد نظر کمک کنند.

یادتان باشد طراحی گرافیکی، پایه و اساس کار تبلیغات بصری برند شماست. پس باید آن را به بهترین شکل انجام داده و به متخصص مربوطه بسپارید. می‌توانید روی کمک  استودیوی تبلیغاتی انعکاس حساب کنید. ما بهترین مشاوره را به شما خواهیم داد. برای شروع با ما تماس بگیرید: 02122844846

 

بیشتر بخوانید

طراحی قالب پست و استوری اینستاگرام چگونه انجام می‌شود؟
طراحی قالب پست و استوری اینستاگرام چگونه انجام می‌شود؟

طراحی قالب گرافیکی اینستاگرام یک طرح بصری یا الگویی است که برای استفاده در پست‌ها و صفحه‌های اینستاگرام ساخته می‌شود. این قالب‌ شامل عناصری همچون تصاویر، فونت‌ها، رنگ‌ها، آیکون‌ها و سبک‌های بصری متنوع است که با هدف جذب توجه کاربران و ایجاد هماهنگی در نمایش پست‌ها طراحی می‌شود.

3 مورد از مهم ترین تفاوت های استاپ موشن و موشن گرافیک
3 مورد از مهم ترین تفاوت های استاپ موشن و موشن گرافیک

موشن گرافیک حرکت دادن تصاویر گرافیکی، وکتور و نقاشی بوده در حالی که استاپ موشن یکی از تکنیک‌های ساخت انیمیشن است. این دو روش تفاوت‌های زیادی با هم دارند که شامل تفات در محتوا، ساختار فنی و مخاطب هدف است.

دیدگاه ها

  1. مازیار مهدوی

    شما خودتون اتاق فکر و ایده برای تولید تبلیغات دارین؟ یعنی صفر تا صدش رو انجام میدین؟

    1. Enekas

      سلام بله صفر تا صد رو ما خودمون انجام میدیم.

دیدگاهتان را بنویسید

از کجا شروع کنم؟

ما گوش دادن رو خوب تمرین کردیم

برای این که بتونیم کار شما رو خوب انجام بدیم، باید بتونیم نکات مد نظر شما رو خوب گوش کنیم.
برای همین، اولین قدم صحبت کردن ما با همدیگه است.

۰۲۱-۲۲۸۴۴۸۴۶