اهمیت طراحی سایت برای کسب و کار ها چیست؟

در دنیای امروز اهمیت طراحی سایت به قدری زیاد است که تقریبا هر کسب‌و‌کار موفقی وب‌سایت مختص به خود را دارد. پیشرفت تکنولوژی باعث شده مخاطبان فضای دیجیتال روز به روز بیشتر شود و سهم زیادی از فروش بازار از طریق آن‌ها شکل گیرد. داشتن سایت علاوه بر اعتباری که برای برند کسب می‌کند مزایایی دارد که سرعت رشد آن را افزایش می‌دهد. در ادامه به اهمیت طراحی سایت برای کسب‌وکارهای مختلف می‌پردازیم.

 

داشتن سایت چه مزایایی دارد؟

 

طراحی سایت برای کسب‌و‌کارهای مختلف مزایایی بسیاری دارد که به رشد کسب‌و کار کمک بسیاری می‌کند. در ادامه این مطلب به بررسی هر مورد می‌پردازیم:

  1. افزایش اعتبار برند
  2. پشتیبانی 24 ساعته
  3. عدم محدودیت زمانی
  4. جمع‌آوری اطلاعات مشتری
  5. کشف سریع برند توسط افراد
  6. جذب مشتریانی با ویژگی‌های جدید
  7. جذب مخاطبان هدف و ارزان‌تر بودن روند بازاریابی

 

اهمیت طراحی سایت

 

افزایش اعتبار برند

 

برندینگ یعنی برند شما در ذهن عموم ثبت شود و آوازه آن به گوش همگان برسد. برندینگ یا افزایش اعتبار برند یکی از اصلی‌ترین اهداف در بازاریابی کسب‌و‌کارها است. این عامل، احتمال فروش شما در آینده را بیشتر می‌کند زیرا تأثیر مستقیم و قابل مشاهده‌ای در موفقیت و رشد یک شرکت یا سازمان دارد. در ادامه به بررسی اهمیت افزایش اعتبار برند می‌پردازیم:

جذب مشتریان: اعتبار برند بر روی تصمیم‌گیری مخاطبان تأثیر زیادی دارد. مشتریان تمایل دارند با شرکت‌ها و برندهایی که معتبر و قابل اعتماد هستند همکاری کنند. افزایش اعتبار برند، افزایش اعتماد مشتریان را به همراه دارد.

رقابت‌پذیری: در بازارهای رقابتی، افزایش اعتبار برند به سازمان کمک می‌کند تا از رقبا متمایز شود. همچنین به شرکت این امکان را می‌دهد تا در ذهن مشتریان ثبت شود و بازاریابی رقابتی را ساده‌تر کند.

ارزش سهام: اعتبار برند می‌تواند تأثیر زیادی در ارزش سهام یک شرکت داشته باشد. برندها با این اعتبار ارزش بیشتری دارند و از طریق افزایش آن می‌توانند ارزش سهام خود را نیز افزایش دهند.

 

پشتیبانی 24 ساعته

 

فرض کنید شما یک فروشگاه فیزیکی دارید و مشتری از محصولاتی که از شما خریده است ناراضی باشد. او نمی‌تواند در لحظه به شما مراجعه کند و با پاسخ و راهنمایی‌تان خیالش راحت شود. طراحی سایت فروشگاهی کمک می‌کند مشتری در هر لحظه از پشتیبانی آن استفاده کند و با شما در ارتباط باشد. در این صورت به شما بیشتر اعتماد می‌کند و می‌داند هر زمانی که مشکلی پیش آید شما هستید و پشتش گرم است.

 

ضرورت طراحی سایت

 

عدم محدودیت زمانی

 

اگر شما دارای یک فروشگاه فیزیکی هستید کار شما در فروشگاه زمان دارد. مشتریان تنها در یک ساعت کاری مشخص می‌توانند از شما خرید کنند. اما اگر وب‌سایت داشته باشید، مشتریان و مخاطبانی که جذب شما شده‌اند می‌توانند در هر زمانی به شما پیام دهند و محصولات شما را سفارش دهند یا خریداری کنند. حال فرض کنید مشتری محصول شما را دیده و در لحظه جذب آن شده است.

شاید اگر تا فردا منتظر شود که ساعت کاری شما شروع شود هیجان او به پایان رسد و از خرید خود منصرف شود. در نتیجه اگر در تمامی ساعات شبانه روز، افراد خرید محصولات را انجام دهند تعداد مشتریان شما دو برابر می‌شود. زیرا مشتریانی هستند که تنها در ساعاتی که شما نیستید ثبت سفارش می‌کنند مثلا شب‌ها قبل از خواب!

 

جمع‌آوری اطلاعات مشتری

 

اگر فروشگاه شما فیزیکی باشد هنگامی که مشتریان محصولاتتان را خریداری می‌کنند شاید دیگر هیچ زمانی آن‌ها را نبینید و نمی‌توانید برای نگهداری آنان تلاش کنید. اما شما در یک سایت به تمامی اطلاعات مشتریان خود و تمامی سرنخ‌ها دسترسی دارید.

بعدا می‌توانید از این اطلاعات برای جذب دوباره مشتریان استفاده کنید. مثلا می‌توانید به ایمیل آن‌ها یا شماره تماسشان دسترسی پیدا کرده و به آن‌ها برای تخفیف‌های جدید و جشنواره‌ها پیام دهید. برای فروشگاه‌های فیزیکی هم می‌توانید اطلاعات مشتریان را داشته باشید اما این کار بسیار هزینه‌بر است.

 

کشف سریع برند توسط افراد

 

هنگامی که افراد سوالی دارند که به دنبال پاسخ آن هستند اولین کاری که می‌کنند سرچ در گوگل است. گوگل یک منبع معتبر برای افراد به شمار می‌رود. منبعی که به تمامی سوالات پاسخ می‌دهد. با توجه به این موضوع وقتی بستری وجود دارد که جواب همه سوالات شما را می‌داند آیا جای دیگر دنبال آن می‌روید؟

قطعا پاسخ شما منفی است. حال فرض کنید امکان این باشد که سایت شما در میان این منابع به مخاطب نشان داده شود. به مخاطبانی که دقیقا هدف شما هستند. این دقیقا هدف هر کسب‌وکاری است. اینکه مخاطبانی را جذب کنید که دقیقا دنبال خدمات شما باشند.

 

طراحی سایت چقدر اهمیت دارد؟

 

جذب مشتریانی با ویژگی‌های جدید

 

فرض کنید یک سری مشتریان ثابت محلی از فروشگاه شما خرید می‌کنند. چقدر احتمال دارد که افراد شهرهای مختلف با شما آشنا شوند و محصولات شما را خریداری کنند؟ احتمالش بسیار کم است. جذب مشتریان جدید از طریق یک مکان فیزیکی ممکن نیست. اما اگر سایت داشته باشید این کار به راحتی امکان‌پذیر است. از این طریق مشتریان می‌توانند با هر ویژگی مکانی و... با شما آشنا شوند.

 

جذب مخاطبان هدف و ارزان‌تر بودن روند بازاریابی

 

فرض کنید از طریق بیلبورد برای برند خود تبلیغات انجام داده‌اید. شما در این حالت نمی‌توانید تعیین کنید چه کسانی شما را ببینند. مثلا نمی‌توانید تنها مشتریانی را هدف قرار دهید که به محصولات شما احتیاج دارند. به عبارتی شما هزینه زیادی را متقبل می‌شوید تا عده زیادی از افراد شما را ببینند اما با طراحی حرفه‌ای سایت فروشگاهی، شرکتی، نمونه کار و ... می‌توانید مخاطبان را گزینش کنید. همچنین با هزینه کمتری آن را تنها به مخاطبان هدف کسب‌وکار خود نشان دهید.

 

نتیجه گیری

 

اهمیت طراحی سایت برای مشاغل مختلف به قدری زیاد است که اگر از آن غافل شوید از روند پیشرفت بین رقبا عقب می‌افتید. برای رقابت در این بازار گسترده طراحی یک وبسایت می‌تواند به شما بسیار کمک کند. اما در نظر داشته باشید برای آن که بهترین نتیجه را گیرید باید تمامی نکات را به صورت اصولی پیش روید و در این کار تخصص کافی داشته باشید. ما می‌توانیم در استودیوی تبلیغاتی انعکاس شما را کمک کنیم. با ما تماس بگیرید: 02122844846

بیشتر بخوانید

سئوی سایت چیست؟ بهینه سازی سایت برای موتور های جست و جو چه اهمیتی دارد؟
سئوی سایت چیست؟ بهینه سازی سایت برای موتور های جست و جو چه اهمیتی دارد؟

طراحی وبسایت پایه‌های یک فعالیت اصولی را می‌سازد اما برای موفقیت از طریق وبسایتتان نیاز به بهینه‌سازی آن دارید تا سایت طراحی شده شما دیده شود. طراحی سایت سئو شده از ابتدا امکان‌پذیر نیست اما می‌توانید وبسایتی را طراحی کرده سپس آن را سئو کنید.

فواید حضور و فعالیت در شبکه های اجتماعی برای کسب و کارها
فواید حضور و فعالیت در شبکه های اجتماعی برای کسب و کارها

فعالیت در شبکه‌ اجتماعی برای کسب و کارهای مختلف به عنوان یک فرآیند بازاریابی در نظر گرفته می‌شود. برای بازاریابی در این بستر  تلاش می‌شود تا با استفاده از شبکه‌های اجتماعی، فروش و شناخت برند را افزایش داده و مشتریان جدیدی را جذب کنیم.

دیدگاه ها

    هنوز دیدگاهی برای این مقاله نوشته نشده است. اولین دیدگاه را شما بنویسید.

دیدگاهتان را بنویسید

از کجا شروع کنم؟

ما گوش دادن رو خوب تمرین کردیم

برای این که بتونیم کار شما رو خوب انجام بدیم، باید بتونیم نکات مد نظر شما رو خوب گوش کنیم.
برای همین، اولین قدم صحبت کردن ما با همدیگه است.

۰۲۱-۲۲۸۴۴۸۴۶