آیا طراحی سایت مشاغل و کسب و کارهای مختلف با یکدیگر متفاوت‌ است ؟

طراحی سایت برای کسب‌وکارها یکی از بهترین روش‌های تبلیغاتی در فضای آنلاین است! این روزها سهم زیادی از فروش بازار در وب‌سایت‌ها اتفاق می‌افتد. پس اگر کسب و کاری دارید که خدمات یا محصولی را ارائه می‌کند، داشتن یک سایت می‌تواند کمک بسیاری به فروش شما کند. همچنین با توجه به چالش‌های فضای مجازی، پیدا کردن راهی مطمئن برای تبلیغات دیجیتالی، یکی از مهم‌ترین اقداماتی است که باید برای برند خود انجام دهید. برای شروع یک روند حرفه‌ای ابتدا باید طبق نیازهای برندتان، سایت خود را طراحی کنید. اول از همه از خود سوال کنید که هدف شما دقیقا چیست؟

 

کدام بخش‌ها در طراحی سایت کسب و کار های مختلف یکسان است؟

 

برای آن که بهترین عملکرد را در طراحی سایت خود داشته باشید، باید اصولی را رعایت کنید. این اصول به صورت کلی شامل موارد زیر است:

1- دامنه مناسب: دامنه (Domain) آدرس یکتایی است که برای شناسایی و دسترسی به یک وب‌سایت استفاده می‌شود. این آدرس باید ساده، کوتاه، جذاب و قابل حفظ باشد تا به راحتی در ذهن مخاطب ثبت شود. دامنه شامل نام وب‌سایت و پسوندی مانند com، org، net و غیره است.  

2- طراحی رابط کاربری: رابط کاربری (User Interface) یا به اختصار UI شامل تمام عناصری است که کاربر از آن استفاده می‌کند، از جمله منوها، دکمه‌ها، جعبه متن، تصاویر و... . هدف رابط کاربری فراهم کردن یک تجربه کاربری بی‌دردسر و دلنشین است. یک رابط کاربری خوب باید ساده، قابل فهم و بدون نیاز به توضیح باشد.

 

طراحی سایت کسب و کارهای متفاوت

 

3- محتوای باکیفیت: محتوای خوب برای سایت شما باید ارزش افزوده‌ای برای مخاطبان داشته باشد. مخاطب از طریق محتوای شما به پاسخ سوال خود می‌رسد. اگر محتوای شما عکس یا فیلم است باید فرمت مناسبی داشته باشد. اگر محتوا متن باشد باید اصول نگارش در آن به خوبی رعایت شود. یادتان باشد محتوا همه چیز است!

4- صفحه‌ درباره ما: این بخش شناسنامه برند است که در روند طراحی سایت کسب و کار بسیار اهمیت دارد. صفحه درباره ما صفحه‌ای است که برای معرفی برند، اهداف، دیدگاه‌ها و تجربیات شخص یا شرکت ایجاد می‌شود. در واقع، این صفحه یک فرصت خوب برای ارتباط بیشتر با مخاطبان است. از طریق این صفحه می‌توانید برای مخاطبان، یک تصویر کلی از خود و یا شرکت ارائه دهید.

5- ارتباط با مشتریان: این مورد یکی از اصلی‌ترین عوامل توسعه کسب‌وکار در دنیای امروز است. ارتباط با مشتریان به شما این امکان را می‌دهد تا نظرات آن‌ها را بشنوید، نیازهایشان را برآورده کنید و با ارائه خدمات و محصولات بهتر، رضایت آن‌ها را جذب کنید. یادتان باشد برای برقراری ارتباط با مشتریان، راه‌های تماس خود را در وبسایت قرار دهید.

6- پشتیبانی و راهنمایی: در سایتتان خدمات پشتیبانی به کاربران را در قالب پاسخ به پرسش‌ها فراهم کنید. پشتیبانی و راهنمایی به بازدیدکنندگان وب‌سایت کمک می‌کند تا به بهترین شکل ممکن از سایت استفاده کنند و پاسخ سوال خود را پیدا کنند.

7- محافظت از حریم شخصی: باید بتوانید از حریم شخصی کاربران خود محافظت کنید. رعایت حریم شخصی در سایت، احترام به کاربران و بازدیدکنندگان سایت است. این مسئله بسیار مهم است و باید جدی گرفته شود زیرا اطلاعات شخصی کاربران سایت از جمله ایمیل، شماره تلفن، آدرس و غیره، برای آن‌ها بسیار حساس و مهم است.

8- داشتن نسخه‌ موبایل: سایت شما باید برای نسخه موبایل، ریسپانسیو باشد. ریسپانسیو شدن نسخه موبایل یعنی سایت بتواند به صورت خودکار به اندازه‌های مختلف صفحات نمایشگر، از جمله تلفن همراه و تبلت، تغییر کند. این مورد باعث می‌شود که سایت شما به صورت بهینه در تمامی دستگاه‌ها نمایش داده شود و کاربران به راحتی بتوانند از آن استفاده کنند. 

 

طراحی سایت کسب و کارهای مختلف اهمیت دارد

 

9- مطابقت با استانداردهای وب: استاندارد‌های وب شامل مجموعه‌ای از دستورالعمل‌ها، قواعد و مشخصات فنی است که توسط سازمان W3C برای توسعه و طراحی وب‌سایت‌ها تعریف شده‌اند. این استانداردها در واقع به طراحان وب کمک می‌کند تا وب‌سایت‌های باکیفیت، قابل دسترسی برای تمامی کاربران ایجاد کنند.

10- قالب و طراحی مناسب: قالب و طراحی سایت شامل رنگ‌بندی، اندازه فونت‌ها، تصاویر و همچنین نحوه نمایش محتوا در صفحات سایت است. این عوامل به صورت ترکیبی، ظاهر کلی وب‌سایت شما را شکل می‌دهند. وب‌سایت کسب و کارهای مختلف باید برای کاربران راحت و قابل استفاده باشد و نیازهای آن‌ها را برطرف کند.

 

طراحی سایت کسب و کارهای مختلف چه تفاوت‌هایی دارند؟

 

طراحی سایت کسب و کارهای مختلف بسته به نوع فعالیت و اهداف آن متفاوت است. سایت مشاغل مختلف در چند مورد تفاوت دارند که باید برای هر یک به صورت ویژه برنامه‌ریزی شود. به طور کلی، این تفاوت‌ها شامل موارد زیر است:

1- نوع فعالیت: نوع فعالیت کسب و کار شما تاثیر بسزایی در طراحی سایتتان دارد که باید آن را در نظر بگیرید. برای مثال، یک سایت فروشگاهی باید قابلیت فروش محصولات و پرداخت آنلاین را داشته باشد. در حالی که یک سایت شرکتی باید به اطلاعاتی درباره‌ شرکت و ویژگی‌های آن بپردازد. پس یادتان باشد طراحی سایت مشاغل مختلف با هم متفاوت است.

2- جامعه‌ مخاطب: جامعه مخاطب به مجموع افرادی گفته می‌شود که ممکن است به نحوی با محصول یا خدمات شما در ارتباط باشند. در نظر گرفتن جامعه مخاطب، یک استراتژی موثر در جذب و نگهداری مشتریان است. به عبارت دیگر، اگر شما به درستی نتوانید به جامعه مخاطب خود توجه کنید، نمی‌توانید بهترین راهکارهای بازاریابی را برای جذب و نگهداری مشتریان پیاده‌سازی کنید. پس حتما این مورد را برای طراحی سایت مشاغل مختلف باید در نظر گرفت.

 

طراحی سایت مشاغل مختلف متفاوت است

 

3- برندینگ: استراتژی برندینگ به دنبال ایجاد شناخت و اعتبار برای برند شما در ذهن مشتریان است. با اجرای یک استراتژی برندینگ موفق، می‌توانید محصولات و خدمات خود را از رقبا متمایز کنید و به افزایش فروش خود کمک کنید. استراتژی برندینگ یکی از مهم‌ترین مواردی است که باید به صورت منحصر به فرد برای سایت خود در نظر داشته باشید.

4- طراحی رابط کاربری: طراحی رابط کاربری (UI) و تجربه کاربری (UX) نیز بر اساس نوع برند تفاوت دارد. برای مثال در طراحی سایت فروشگاهی باید رابط کاربری مناسبی برای ارائه محصولات در نظر داشته باشید تا کاربران بتوانند به راحتی محصولات را پیدا و خریداری کنند.

5- پشتیبانی از چندین زبان: برخی از سایت‌ها برای دستیابی به بازار، نیاز به پشتیبانی از چند زبان دارند. با ارائه سایت به چندین زبان، این امکان فراهم می‌شود که کاربران از کشورها و مناطق مختلف به راحتی با سایت شما در ارتباط باشند. این امر می‌تواند به افزایش بازدید سایت‌های بین المللی، بهبود رتبه آن در موتورهای جستجو و افزایش فروش کمک کند.

یادتان باشد تمام ویژگی‌های کار خود را مشخص کنید. از خود بپرسید طراحی سایت کسب‌وکار شما از کدام نوع است؟ طراحی سایت جواهرات، طراحی سایت رستوران، طراحی سایت لوازم پزشکی، طراحی سایت لوازم آرایشی، طراحی سایت کلینیک و یا ... . بعد از تعیین نوع کار و تایید هزینه‌ها طراحی سایت آغاز می‌شود.

 

متخصصان طراحی سایت

 

متخصصان طراحی سایت کسب و کار شما چه کسانی هستند؟

 

تیم طراحی سایت مشاغل مختلف باید متشکل از برنامه‌نویس، گرافیست و دیجیتال مارکتر باشد. در این روند باید محتوای بازاریابی، ابزارهای فنی و قسمت بصری سایت را در نظر بگیرید. در ادامه به بررسی فعالیت هر یک از افراد این تیم می‌پردازیم:

1- فعالیت فنی: این قسمت مهم‌ترین بخش فعالیت شما است. در این قسمت برنامه‌نویس هسته مرکزی سایت را ساخته و اقداماتی را انجام می‌دهد که روی سرعت، امنیت، سهولت استفاده از سایت تاثیرگذار است. این اقدامات شامل کدنویسی‌های خاصی است که باید اعمال شود.

2- فعالیت بازاریابی: باید ببینید با هر بخش، چگونه می‌توانید مخاطب را تشویق به خرید خدمات یا محصولات خود کنید. حتی اینکه محتوای شما در کجا و در چه بخشی قرار گیرد نیز اهمیت دارد. مثلا کاربر چه محتوایی را ببیند که ماندگار شود و محصولات شما را خریداری کند.

3- فعالیت بصری: انتخاب المان‌های گرافیکی برای جذب مخاطب، محتواهای تاثیرگذار و لوگوی مناسب برای برند، در طراحی بصری سایت کسب و کار شما اهمیت بسیاری دارد. این اقدامات توسط تیم تولید محتوا از جمله آرت‌دایرکتور و گرافیست انجام می‌شود.

 

آیا زبان طراحی سایت مشاغل متفاوت است؟

 

زبان‌های طراحی وب‌سایت مجموعه‌ای از قواعد، دستورات و استانداردهایی هستند که توسط توسعه‌دهندگان وب برای ایجاد صفحات مختلف استفاده می‌شوند. با استفاده از این زبان‌ها، توسعه‌دهندگان می‌توانند صفحات وب با امکانات و قابلیت‌های مختلفی را طراحی کنند.

 

زبان های طراحی وبسایت

 

به طور کلی، زبان‌های طراحی وب به دو دسته زبان‌های مرتبط با سمت کاربر (Front-end) و زبان‌های مرتبط با سمت سرور (Back-end) تقسیم می‌شوند. زبان‌های مرتبط با سمت کاربر (Front-end) شامل زبان‌های HTML، CSS و JavaScript هستند که برای طراحی صفحات وب و ایجاد تجربه کاربری مناسب استفاده می‌شوند.

زبان‌های مرتبط با سمت سرور (Back-end) شامل زبان‌های PHP، Ruby، Python، Java  و... هستند که برای پردازش اطلاعات، کنترل عملکرد سایت و ارتباط با پایگاه‌های داده هستند. زبان‌های طراحی سایت برای مشاغل مختلف ممکن است متفاوت باشند.

برای مثال، یک سایت شرکت حمل و نقل نیاز به نمایش موقعیت جغرافیایی و مسیرهای حمل و نقل دارد. در نتیجه، زبان‌هایی مانند HTML، CSS و JavaScript برای ساخت نقشه‌های تعاملی و افزودن اطلاعات مکانی، مورد استفاده قرار می‌گیرند.

از طرف دیگر، یک سایت فروشگاهی نیاز به سیستم پرداخت آنلاین، بانک اطلاعات محصولات و موجودی دارد که به زبان‌های PHP و MySQL نیاز دارد. بنابراین، با توجه به هر صنعت، زبان‌های متفاوتی برای طراحی وب‌سایت، مورد استفاده قرار می‌گیرد.

 

اگر نیاز به طراحی سایت دارید، شروع کنید 

 

با توجه به حساسیت طراحی سایت مشاغل مختلف بهتر است این کار را به متخصصان آن بسپارید. طراحی سایت امری بسیار ضروری برای بازاریابی برند شماست و بهتر است هر چه زودتر برای آن اقدام کنید. تیم استودیوی تبلیغاتی انعکاس می‌تواند در این راه شما را کمک کند. برای شروع می‌توانید با شماره تلفن ما، 02122844846 تماس بگیرید. کارشناسان ما آماده خدمت‌رسانی به شما هستند.

 

 

بیشتر بخوانید

سئوی سایت چیست؟ بهینه سازی سایت برای موتور های جست و جو چه اهمیتی دارد؟
سئوی سایت چیست؟ بهینه سازی سایت برای موتور های جست و جو چه اهمیتی دارد؟

طراحی وبسایت پایه‌های یک فعالیت اصولی را می‌سازد اما برای موفقیت از طریق وبسایتتان نیاز به بهینه‌سازی آن دارید تا سایت طراحی شده شما دیده شود. طراحی سایت سئو شده از ابتدا امکان‌پذیر نیست اما می‌توانید وبسایتی را طراحی کرده سپس آن را سئو کنید.

دیدگاه ها

  1. مهدی سلطانی

    ممنونم ازتون مطالب مفیدی بودن.

  2. ندا رمضانی

    اصولا طراحی یک سای تقریبا ساده چقدر زمان میبره؟

    1. Enekas

      بستگی داره. ولی از حدود ۲ هفته تا ۲ ماه

  3. امیر

    دلیل تفاوت‌ زیاد هزینه‌های طراحی سایت چیه؟

    1. Enekas

      هر کدام از سایت ها با توجه به نیاز کارفرما طراحی می شود به همین خاطر هر سایت نسبت به سایت دیگر تفاوت قیمت دارد.

دیدگاهتان را بنویسید

از کجا شروع کنم؟

ما گوش دادن رو خوب تمرین کردیم

برای این که بتونیم کار شما رو خوب انجام بدیم، باید بتونیم نکات مد نظر شما رو خوب گوش کنیم.
برای همین، اولین قدم صحبت کردن ما با همدیگه است.

۰۲۱-۲۲۸۴۴۸۴۶